Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2011

ΑΝΑΣΤΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ


Αξιότιμοι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών του
Πειραματικού Γενικού Λυκείου της Βαρβακείου Σχολής,

Το βράδυ της Κυριακής 2/10/11, γύρω στις 7:30μμ συνάδελφος του οικείου Γυμνασίου με ενημέρωσε ότι περνώντας από το σχολείο είδε αλυσίδες στις πόρτες μας και κινητικότητα στο προαύλιο. Έφτασα στο σχολείο μετά από 15΄, ακριβώς τη στιγμή που ο συνάδελφός μου φώναζε σε κάποιον που διαρρήγνυε το γραφείο των γυμναστών μας δοκιμάζοντας το λουκέτο του με μια αρμαθιά κλειδιών. Λίγο μετά είδα την πόρτα του γραφείου ανοιχτή. Έχοντας φέρει μαζί μου τη φωτογραφική μου μηχανή, φωτογράφησα τα 15-20 παιδιά που ήταν συγκεντρωμένα πράγμα που προκάλεσε σχετική αναστάτωση (δώρον άδωρο η φωτογραφία, γιατί όλοι τους φορούσαν κουκούλες). Ένας άγνωστος νεαρός (ασκεπής) ήρθε στα κάγκελα για να μου επιδώσει τα αιτήματα της κατάληψης. Επρόκειτο περί εξωσχολικού που όταν τον ρώτησα μου είπε ότι είναι από αλλού (!) και ότι έχει αποφοιτήσει. Εννοείται ότι δεν δέχτηκα να ακούσω τα αιτήματά που μετέφερε το συγκεκριμένο άτομο, αν και συγκράτησα ότι το πρώτο του πρόβλημα αφορούσε το νέο νόμο για τα Πανεπιστήμια.  

Λόγω της διάρρηξης που είχε γίνει κάλεσα την Άμεσο Δράση που ήρθε μετά από 15-20΄. Ένας από τους αστυνομικούς ζήτησε από τους «εγκλείστους» να ανοίξουν την πόρτα για να ελέγξουμε αν είχε γίνει καμιά ζημιά στο γραφείο των γυμναστών. Το αίτημα του αστυνομικού έγινε αποδεκτό και εισήλθαμε στο σχολείο. Βρήκαμε κλειστή την πόρτα που πριν από λίγο είχα δει ανοιχτή (προφανώς έχουν, τελικά, αντικλείδι). Έλεγξα το σχετικό γραφείο χωρίς να διαπιστώσω εμφανή ζημιά ή κλοπή. Στη συνέχεια, κάλεσα έναν μαθητή μας που προς τιμή του είχε δείξει το πρόσωπό του και τον κατέστησα υπεύθυνο για οποιαδήποτε ζημιά γίνει στο σχολείο μας. Διαμαρτυρήθηκε ότι δεν μπορεί ένας να είναι υπεύθυνος για τα πάντα. Του είπα ότι καλό θα ήταν να μοιραζόταν η ευθύνη μεταξύ περισσοτέρων. Του συνέστησα ακόμη να μην εμπιστεύεται τους εξωσχολικούς που προφανώς εξυπηρετούν δικούς τους σκοπούς εκμεταλλευόμενοι την αφέλεια και τον ενθουσιασμό των μαθητών. Μου απάντησε ότι δεν ξέρει πώς είχαν έρθει οι εξωσχολικοί και πως το πρωί θα είχαν φύγει. Κατόπιν αποχώρησα. Μετά από λίγο πήρα μήνυμα (sms) που έλεγε ότι την ευθύνη για την ασφάλεια του κτιρίου (που σημειωτέον ανήκει στο «Βαρβάκειον Ίδρυμα» και έχει κτιστεί με χρήματα του κληροδοτήματος του Εθνικού μας Ευεργέτη Ιωάννη Βαρβάκη) την ανελάμβαναν 5 συνολικά μαθητές μας της Β’ Λυκείου και ότι την επομένη μέρα θα εμφανιζόντουσαν και άλλοι για να δώσουν τα ονόματά τους.

Την επομένη, σήμερα δηλαδή το πρωί (3/10/2011), όταν προσήλθα στο σχολείο μας, μαθητές μας δεν επέτρεψαν την είσοδο τη δική μου και των συναδέλφων μου στον εργασιακό μας χώρο, μάλιστα με παρρησία μου δήλωσαν και τα ονόματά τους τα οποία και κατέγραψα (όλοι μαθητές/-τριες της Β’ Λυκείου!). Δυστυχώς, έξω από το σχολείο μας υπήρξε ένταση μεταξύ ενός γονέα και του συνόλου σχεδόν των υπολοίπων συγκεντρωμένων γονέων, φαινόμενο που δεν πρέπει να επαναληφθεί γιατί και το κλίμα πυροδοτεί και κακό παράδειγμα δίνει στους μαθητές μας.

Προσπάθησα να έρθω σε συνεννόηση με μέλη του περσινού 15μελούς μαθητικού συμβουλίου (που φέτος δεν έχουν πλέον αρμοδιότητα εκπροσώπησης των συμμαθητών τους, άλλωστε οι σχετικές εκλογές είχαν προγραμματιστεί για την ερχόμενη εβδομάδα) και τους ζήτησα να θυμίσουν στους συμμαθητές τους ότι βάσει του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου μας, η παρεμπόδιση της εισόδου των καθηγητών στο σχολείο μας αποτελεί σοβαρότατο πειθαρχικό παράπτωμα που αντιμετωπίζεται αναλόγως από το Σύλλογο των Διδασκόντων. Επίσης, τους θύμισα ότι την περασμένη Παρασκευή είχα περάσει από όλα τα τμήματα και τους είχα ενημερώσει για την πάγια τακτική του σχολείου μας να αναπληρώνει τις διδακτικές μέρες που χάνονται, με ευθύνη των μαθητών, με αντίστοιχη περικοπή ημερών εκδρομών ξεκινώντας από τις πολυήμερες. Τα ίδια ακριβώς είχα πει και στους μαθητές που παρεμπόδισαν την είσοδό μου στο σχολείο καθώς και σε αυτούς που είχα δει το προηγούμενο βράδυ.

Στη συνέχεια συγκάλεσα Σχολικό Συμβούλιο, το οποίο πραγματοποιήθηκε στο γραφείο των καθηγητών του Γυμνασίου του Π. Ψυχικού. Συμμετείχαν οι καθηγητές του σχολείου μας, ο Πρόεδρος και ένα μέλος του ΔΣ του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, και η Πρόεδρος της νέας Σχολικής Επιτροπής ως εκπρόσωπος του Δήμου Φιλοθέης-Ψυχικού. Έγινε μια γόνιμη συζήτηση και ελήφθησαν αποφάσεις για τις προσεχείς κινήσεις μας. Αρχικά θα ζητήσουμε από τους μαθητές μας (ήδη το έκανα) συνάντηση καθηγητών-μαθητών στο κλειστό μας γυμναστήριο στις 9πμ αύριο το πρωί. Ακολούθως,

ΚΑΛΕΙΣΘΕ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ ΣΕ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ, ΑΥΡΙΟ 4/10/2011 ΚΑΙ ΩΡΑ 2ΜΜ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΕΚΘΕΣΕΤΕ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΑΣ

Με την ευκαιρία θα ήθελα να σας υπενθυμίσω ότι για όσους μαθητές μας είναι ανήλικοι, η ευθύνη των πράξεών τους βαρύνει τους κηδεμόνες τους και οι ευθύνες αυτές θα αναζητηθούν, κυρίως σε περίπτωση καταστροφών.

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ    



1 σχόλιο:

Μάκης Γαλανός είπε...

1. Ο μαθητής ήταν αρκετά πειστικός και έδωσε αρκετές εγγυήσεις, παρότι ανήλικος. Αλλιώς γιατί ο Δτης αποχώρησε; Η αστυνομία γιατί δεν συνέλαβε τους «διαρρήκτες»; Γιατί δεν ειδοποιήθηκαν οι γονείς των «διαρρηκτών»;
2. Δεν περνάς κυρά Μαρία… Πως και γιατί οι καθηγητές ζήτησαν από τους μαθητές να περάσουν; Τις άλλες μέρες ζητούν άδεια από τους μαθητές;
3. Καταγράφηκαν όλα τα ονόματα ή μόνο όσων έδειξαν παρρησία; Μήπως καταγράφηκαν τα ονόματα όσων ήταν παρόντες στο φυσικό τους χώρο (μαθητές/σχολείο) και περίμεναν να κάνουν οι καθηγητές τους αυτό που πρέπει να κάνουν στον εργασιακό τους χώρο;
4. Με δεδομένο ότι σε πολλά σχολεία γίνονται καταλήψεις, ο διευθυντής έκανε όσα έπρεπε για να αποτραπεί η κατάληψη του σχολείου που διευθύνει; Πχ μήπως η συζήτηση αυτή με τους μαθητές και τους γονείς έπρεπε να προηγηθεί;
5. Είναι γεγονός ότι το σχολείο, ειδικά το Λύκειο έχει πάψει να είναι ελκυστικό για τους μαθητές. Δεν επικροτώ την στάση των παιδιών και είμαι τελείως αντίθετος με τις καταλήψεις και την λογική τους. Η συμπεριφορά όμως των παιδιών είναι καθρέφτης της συμπεριφοράς των καθηγητών (ότι σπείρεις θα θερίσεις). Αν το σχολείο δεν έχει αξία, οι πρώτοι που το αντιλαμβάνονται είναι οι μαθητές και αντιδρούν. Κάντε το σχολείο ενδιαφέρον και δεν θα έχετε ποτέ κατάληψη. Ειδικά το Βαρβάκειο, μπορεί ως Πειραματικό να επέμβει και στις μεθόδους διδασκαλίας.
6. Που θα οδηγήσει η αντιπαράθεση μαθητών – καθηγητών; Ποιανού μέρος θα πάρει ο κηδεμόνας όταν απειλείται; Του παιδιού του ή του καθηγητή που επειδή δεν είναι επαρκής πρέπει να τον αναπληρώνει πληρώνοντας αδρά τα φροντιστήρια; Το έργο σας είναι να βοηθήσετε τα παιδιά στην αναζήτηση της γνώσης. Κάντε το ή αφήστε άλλους που μπορούν να το κάνουν με ανοιχτά σχολεία.